Gyökeresen változott meg a magyar vasút 2010 után

2017-07-07

Gyökeresen változott meg a magyar vasút 2010 utánA magyar vasút 2010 után gyökeresen megváltozott, működési rendszere hosszú távon kiszámítható, tervezhető, fejlesztési irányai ismertek, biztatóak, van nemzeti közlekedési infrastruktúra fejlesztési stratégia, személyszállítási törvény – mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára a vasutas tisztavató ünnepségégen. A 67. vasutasnap budapesti központi ünnepségét a Magyar Vasúttörténeti Parkban tartották. Az államtitkár kiemelte, a vasúttársaságok 2020-ig szóló személyszállítási, 2026-ig érvényes pályaműködtetési közszolgáltatási szerződés alapján dolgoznak. A MÁV-csoport korábban 300 milliárd forint meghaladó adósságállománya 2016 végére az ötödére, 64 milliárd forintra csökkent. A kormány az elmúlt időszakban úgy erősítette meg a vasúti közlekedés finanszírozási helyzetét, hogy 2010 óta munkabéke van, ami a nemrégiben megkötött három évre szóló bérmegállapodás alapján a jövőben is megőrizhető.