Tájékozottabbak lettek a fogyasztók a második negyedévben egy felmérés szerint

2017-07-25

Tájékozottabbak lettek a fogyasztók a második negyedévben egy felmérés szerint- Tájékozottabbak lettek a fogyasztók a második negyedévben. Ugyanis az előzőben mért 6,3 százalékról az áprilisi-júniusi időszakban 6,7 százalékra nőtt azoknak a válaszadóknak a száma, akik arról nyilatkoztak, hogy ismerik az élelmiszerek és az egyes termékek, például cipők szavatossági idejét – derül ki egy fogyasztóvédelmi tájékozottságot felmérő kutatásából.A kutatók által az MTI-nek eljuttatott közlemény szerint az eredmény országos reprezentatív mintán, 800 ember megkérdezésén alapul. Kiterjed a fogyasztói tudatosságra és a kereskedőkkel szembeni bizalom változásaira is. Ezekből a felmérésekből áll össze a fogyasztóvédelmi index, ami a vásárlók fogyasztóvédelmi attitűdjeinek negyedéves változásairól ad tájékoztatást. A felmérésben rámutattak még a fogyasztói bizalom enyhe erősödésére is. A válaszadók jelentős része azonban félrevezetésnek értékeli, ha a kereskedő vagy a szolgáltató hibásan értelmez egy fogyasztóvédelmi szabályt.